星期一, 1月 29, 2007

尊重自己

馬沙早前因工作需要,一連多天出席一個金融課程,上課時間為晚上7時至10時,由於課程額滿及上課時座位是先到先得,為免要坐在一角,馬沙每次都早30分鐘到達上課地點,但小沙幾乎每次都只能坐在一角。

馬沙起初以為各人都比自己早到,於是一次比一次早到,但結果都是一樣。多日後,小沙終於發現,原來大部分人都找一些能夠早到的朋友或同事霸位。

首先,小沙覺得大家已出來社會做事,不再是在大學的校園裡,出席者都付出相同的課程費用,在百忙中抽空出席,應根據先到先得方式選擇座位才較公平,試問對提早離開公司的同學公平嗎?

小沙亦發現另一非常趣怪的行為,就是很多女士霸佔座位,為的是放其名牌手袋,難道手袋也有交學費嗎?馬沙謹請各女士下次上課時請將妳的名牌手袋放到地上,否則煩請將之緊抱懷中,將座位讓給已付出比妳手袋更昂貴的學費的同學。

最後,小沙亦很想講出兩位年輕會計師另一經典行為。話說每晚課程長達3個小時,課程中段必有一小休時間。有一晚小休後再次回到課室,馬沙突然在課室裡嗅到飯香,四周察看,發現竟有兩位來自四大會計師行的會計師正在課室裡享用豬扒飯及牛腩麵。要知道課室是嚴禁進食的地方,再者,可尊重課室裡各正在忍受肚餓的同學嗎?

要受人尊重,請先尊重自己!

(1月29日刊於《am730》)

18 則留言:

暗黑的卡夫卡 說...

I think you got hit by spam Mr.馬...

匿名 說...

今早看完你的專欄,心想一定要回應,太有同感了!我還有一件更令人失望的經驗。早幾年去了HKU讀part time post grad program,同組的都不認識。我因上一堂缺席,在其他組的朋友便將上一次的notes給我。我將它放在?面便離開小休,回來時notes不見了,同組的另2個人亦走堂了!我?的很失望!連專業人仕都沒有最基本的道德措手!

Ebenezer 說...

專業人仕? 係big-4張豬肉?上如果部腦無鎖就梗會唔見喇,其他一定會有人偷既仲有計算機,顏色筆,擦子膠...

我諗家下d人可能係壓力太大些

馬沙 說...

卡夫卡:
已delete該spam!

匿名者:
非常多謝您看完我的專欄後?登來本Blog回應!

Ebenezer:
那他們叫專業小偷比較合適!

匿名 說...

馬沙兄,

依個世界有專業既會計師,專業既工程師,專業既...係無專業既人...好多「人」做左幾十年,可能都唔識得做人...其中,又以自號「禮義之邦」既中國人特別容易出事...太多既生物擺埋一齊,競爭有限既生存空間...結果就係用一切方法去佔有最多...無禮讓既餘地...

若缺齋老人 說...

家教問題吧!不過馬老可要小心,坐時記得睇下個位會唔會同你條褲加料! =D

pakman 說...

CFA?

匿名 說...

Be careful, Big 4 does not mean they are good. No need to point out "Big 4" in your article. Similarly, not all Christians are good.

馬沙 說...

ak兄,
依個世界無專業既人冇問題,但有基本禮貌是必須的!


若缺齋老人:
課程已完,條褲冇事 :-)


柏文兄:
小沙上的不是CFA課程.
你個講座好成功喎! 可喜可賀!


匿名者:
"No need to point out "Big 4" in your article."

我不認同.
第一,如不詳述,一般人可能誤解當事人來自其它細行,我反而覺得對其它細行不公;

再者,我在述說所見所聞,"Big 4 does not mean they are good (事實)" 不代表一般行外人的"祈望"! 難到當報導專業水準高、服務質數高或高質數的員工陪訓時就可用"四大...四大...",不當行為就唔好用 "四大"? 試問若不是那兩位人兄不時高聲談論自己在某四大工作的事,小沙又點知他們來自四大?

小沙所講既係該兩位來自四大會計師行的會計師,唔係所有四大的會計師,更加唔係某君,請不要對號入座.

K 說...

其實您所講的情況, 就算放在任何seminars和上課地點都合用。

先講"很多女士霸佔座位", 其實男士都有, 但冇女士咁勁(身為女仔我都係咁講); 少d同學仔無所謂, 多d同學仔就覺得唔係咁好啦!

另外講起課程的notes, 有d人會幫不能出席的朋友或者同事取notes, 若然同個lecturer講定的話都無可厚非, 但係發現有d人明知個centre印定好多copies, 一口氣?成5-6份甚至?晒(仲要係唔係同佢d同學仔?), 咁佢??做甚麼呢?

講起課室裡享用食物, 嚴格而言是不容許的, 若然真係餓, 建議食定個小晚餐(夜間課堂適用, 例如食個杯?)或者食件三文治才去上課, 費事被同學仔眼望望啦!

但最重要一點, 上課途中係要關手機或者call機; 因為會滋擾到別人, 但太多人無做到; 其實若然需要開著的話, 請較至震機和接收到call之後, 走出班房才聽會好一點。

匿名 說...

這些基本禮儀,魔術師認為「受過教育」的人都會知,奈何偏多專業人士係咁,只能夠話「佢地受的是專業會計訓練,無話要教基本禮儀喎」.屋企無教學校無教又唔搵d好傍樣學下,咪咁樣羅!

馬沙 說...

魔術師兄:
小沙就是覺得現今很多所謂「受過教育」的人連這些基本禮儀都唔知才有感而發寫出此文.

如有得罪,還望讀者見諒!

謝斯柏賀維士 說...

其實D手袋好多時用來留位用:)
太多人鐘意1Group人咁坐,咪有你講既現像^^
怪就怪無咩人鐘意自已一個人坐開啦。
p.s. 我通常見有位就坐

馬沙 說...

賀維士兄:

絕對不是! 我所指的是完堂時仍是只得手袋佔用坐位,而同一情況發生於多位女士身上不只一次 >_<"

Esaltato 說...

好讓投入社會已久的各界人兄重返大學的校園生活。哈哈

pakman 說...

Hey Char,

That was my first investment 講座, if I have another one, would you like to check it out? There seems to be such a thing called a "VIP list" which I can people place on.

I guess it is no different to nooking a table at Volar. hehehe

Shuen

pakman 說...

*put people on
*booking

typos

馬沙 說...

柏文兄:

非常高興有幸成為柏文兄的“VIP”. ha..ha...