星期三, 10月 22, 2014

荒謬都市


佔中已經踏入第三個星期,好多支持佔中嘅人,尤其係一班有學識嘅中產,特別喜歡指責反佔中人士反佔中係為咗搵錢、為咗保持同國內做生意而唔肯支持佔中!馬沙在會計界,甚至比一眾支持佔中嘅會計師老屈,搖身一變,成為冷血、涼薄、為錢而盲撑中共嘅五毛!

正如上一篇文所講,依家香港社會已經變成非黑即白,正所謂夏蟲不可語冰,同班自命有高尚情操嘅佔中友講多都嘥氣。本來都唔想多作回應,不過睇完上周警務處前高級助理處長鄧厚江上TBB講清講楚嘅訪問,即刻覺得有必要寫返篇文。因為鄧Sir 完全講出一班反佔中人士嘅心聲。

鄧Sir 一開始就指出,依家佔中嘅現象好唔正常,有啲荒旦,甚至荒謬!其理由有三:-
(1)點解有啲大學教法律嘅學者,會呼籲啲市民走去違法;
(2)點解其中一部分負責立法嘅立法會議員,要求警方唔好執法;
(3)點解一啲本身違法嘅示威者會要求警方保護佢地繼續去違法示威。


以上三點,在一向以法治為核心價值嘅香港,根本就係一連串荒謬嘅事情!如果社會各界唔好好反省、反思依家呢種利用感性去代替理性嘅思考方式,未來將會見到更加多荒謬嘅事。

若果你說要公民抗命,只要唔影響到其他市民,我個人絕對唔會反對。但當你影響到其他市民,呢個就非常之可笑。何解要犠牲某一社群嘅利益,去達成你班 友嘅政治理念?你地要記住,你地並不代表所有香港人,至少不代表我!如果佔中人士因為某種政治原因可以抗命,咁究竟以邊條粉腸嘅標準作為將來行動嘅根據 呢?

講咗不知幾多次,依家佔中人士明明犯法霸佔路面。如果你班友唔需要警方保護,咁就請隨便啦。但當你班佔中人士需要警方保護,而你班友佔中根本係一個 違法嘅行為的話,依個就正正係今日香港社會荒謬嘅地方。當社會各人有不同理念,今次你可以抗命,聽日佢都可以抗命,咁法治基礎究竟係邊到?

鄧Sir 特別提到一個社會觀點,點解要你啲學者控制社會嘅發展,點解黑社會就唔可以走嚟控制社會嘅發展,反正大家都在用犯法方式去爭取社會嘅發展方向!依家攪到社 會各界無止境嘅爭論,以往用咁多時間去發展出嚟嘅法治精神,香港最重要嘅基石,就咁樣就沖散咗,大家係咪好開心?

其實公民抗命只不過係美化咗嘅犯法行為,所謂「和平佔中」,亦都係美化咗嘅犯法行為,警察唔係睇你班友美唔美化,而係睇你犯唔犯法。「和平佔中」即 使幾和平都好 (而依家事實擺在眼前一啲都唔和平),係咪理性合法呢?包裝係點樣都好,但需要獨立思考。因為你拆開咗包裝紙之後,要明白裡面嘅含意係乜,唔好因為包裝美 麗,買返屋企之後先發覺連累了自己和整個社群。

有人不斷以佔中係和平非暴力去申辯,要知道好多犯法嘅事係唔需要暴力。鄧Sir就舉出一個例子,訛騙案從來無使用暴力,咁係咪唔用暴力嘅案件,警察以後都唔好執法呢?

最後,鄧Sir 提出兩個值得大家反思嘅問題:-
(1)我地希望個社會係守法嘅社會,定係依據某一啲人自己嘅意願去決定,社會係應該守法定不守法?
(2)我地更加要想一想,警察要因政治因素不執法,還是不理政治因素嚴格執法?


至於星期六有個自稱住係蘭開夏道嘅女作家王迪詩係其専欄話「有些人認為民主不重要,自由不重要,重要的是有錢賺。在這些人眼中,香港的核心價值就是「搵 食」,跟一頭狗的核心價值沒有分別。」,阿王大作家妳知否絕大部分唔支持佔中嘅人核心價值唔係「揾食」,唔支持佔中亦不代表佢地認為民主不重要,自由不重 要,佢地唔支持佔中只係要守護香港法治精神呢個核心價值。不過,即使有人掛住搵錢又點,人地靠雙手努力賺錢養活妻兒,妳憑乜話人係一頭狗?在我看來,妳自 己先跟一頭為取悅讀者而狗口沒有長出象牙嘅Bull Terrier沒有兩樣!話時話,講到自己咁支持佔中,又唔覺妳呢隻經常著住Jimmy Choo 嘅Bull Terrier係佔中現場出現?快啲同妳啲讀者落去佔中現場影返張相啦,散咗場就補唔到飛!

(2014年10月21日刊於 全民媒體)

7 則留言:

Lisa 說...

當局者迷, 好似中曬邪, 黑白不分 !

匿名 說...

和理非非.好似好有道理?

匿名 說...

同係"冷血無良"既自護小兵向上尉敬禮

匿名 說...

記得你曾經有一篇文章寫你係梁振英剛當選既時候買咗佢既文集,何不搵一本佔中角度既書睇下,真正了解下佢地做既野呢?或者你對於佢地所做既"荒旦"既野會有另一番理解

匿名 說...

咁無牌小販遭受黑社會收片搗亂破壞咁差佬係咪唔洗做嘢先?

L L 說...

王廸詩太低了,終身不會開悟!

浪子 說...

其實佔中人仕絕對有能力自衛, 不過警方會亂咁執法, 可以倒轉告自衛者.