星期二, 10月 29, 2013

贏在起跑線

今日毒果有標題報導話「難抵密集式升小一面試; 5歲女童抑鬱想跳樓」! 

點解香港考小一會攪到小朋友抑鬱想跳樓? 咪又係拜「贏在起跑線」呢個魔咒所賜囉!

成日有人問究竟「贏在起跑線」係咪真係work, 定係香港獨有,由班爸港媽吹出嚟! 「贏在起跑線」這概念,其實真係有教育學家正正經經研究過的,只不過被亞洲地區發揚光大!

有人會問, 究竟這條起跑線在哪裡? 一般理解,當然係由出世嗰一刻計起..........之不過.......香港嘅走勢係越推越前! 何解? 因為有部份痴撚線幼稚園, 要父母在小朋友還在媽媽肚入面 (即未出世) 就要排定隊報讀,所以對於嗰啲樣樣要有plan 嘅父母, 真係扑緊嘢做人嗰刻,其實已經決定咗將來小朋友要讀邊間名幼。咁基本上,對呢班咁有planning 嘅父母,佢地小朋友起跑線就係父母扑緊嘢嗰一刻而唔係佢地出世嗰一刻計。你地話呢班小朋友幾撚型呀,未出世以經贏在起跑點」!

不過,無論起跑線點作定義和定位,事後根本都無辦法知輸贏(結果)! 

因為:
1) 終點線係邊?
2) 點定義輸贏! 以財富、成就、健康、心靈、社會認同、還是快樂度?


所以,依我看來,一個人未到死嗰一刻,根本不能論輸贏!

爸港媽話「贏在起跑線」係有教育學家正正經經研究過的,聽落又好有道理,錯不了幾多啦! 問題在於,呢類研究過程需要十幾廿年,因為要跟下班小朋友長大後有無分別。但爸港媽偏偏淨係聽上半場,完全無理下半場 (研究結論) 講乜!

簡而言之,歐美主流教育學家最後認為「贏在起跑線」係唔work 的!

全地球教育最出色嘅芬蘭為例,芬蘭沒有所謂的“資優班”、小朋友要滿七歲先可以入學接受教育,學校沒有制服、沒有督學、毫不標榜精英培養、考試次數不多、學校不做排名、老師不作成績考核等等!

經濟最強嘅德國直情立法禁止
學前教育,即幼稚園不可教授學術性科目,只可以集中教小朋友自理能力、禮貌、畫畫之類!

又有人話,新移民並不是像港式家長迫子女贏在起跑線,在這方面,大陸人比香港人正常。我會答,呢個只不過係表面! 根本原因,係因為玩「贏在起跑線」呢個游戲基本要求係父母有咁上下教育程度及有啲錢!

港式家長近年將「贏在起跑線」玩到白熱化,主要原因係呢一代港式家長大部份已經接受過大專以上學歷 (博士級都大有人在) 及叫做揾到個錢,當中玩得最落力嘅就一定係嗰班所謂偽中產。

之所以在這方面,大陸人好似比香港人正常,原因得一個,就係「窮」! 我上面已經講咗, 玩「贏在起跑線」呢個游戲基本要求係父母有咁上下教育程度及有啲錢, 大家經常係傳媒見識到嘅雙非童父母,大部份教育程度唔高及無乜錢,甚至諗住食香港福利,邊有資格玩「贏在起跑線」呢個游戲!

基本上,同香港班偽中產一樣,有返咁上下教育程度及有啲錢嘅雙非童父母,根本唔駛亦唔會去北區排幾日幾夜隊拎表格報讀免費嘅津貼幼稚園,佢地會出現係另一個戰場 「九龍塘」! 又因為各「九龍塘」名幼收好貴嘅學費而佢地嘅對象非富則貴(或自命貴嘅偽中產),所以呢類「九龍塘」名幼係無可能要班非富則貴(或自命貴
嘅偽中產)嘅家長通宵排隊攞表,更枉論排幾日幾夜! 咁無通宵排隊攞表,自不然無傳媒報導! 無傳媒報導,大家咪以為大陸人好似比香港人正常囉!

簡而言之,大陸人同港式家長係一樣咁尊崇玩「贏在起跑線」呢個游戲! 其實唔只大陸人同港式家長鍾意,幾乎所有亞洲人都特別鍾意,日本、馬來西亞華人、新加坡華人、印度都一樣,無一幸免!

3 則留言:

嚴嶺鋒 說...

千祈咪執輸行頭,港人万歲!

陳俊豪 CH Chan 說...

可能有D離題,但「贏在起跑線」內地真係一樣普遍。

最近我同一個剛剛入大學一年班的,來自內地的學弟講開,佢話申請大學時比左10幾萬人仔升學顧問費!呢個顧問費夠交香港嘅大學嘅學費有餘,仲要未計學費同其他野。

seikomatic 說...

煎聽聽到同事話買左俺最討厭既"惡屎忽扒" 比個仔,俺隨口問下駛五駛幾千銀。
五駛,六皮野姐。
咩話,六皮野,錦有無跟個金髮35D鬼妹先?