星期一, 3月 10, 2008

前因後果

前晚在等領外賣時,接到一位8年無見的舊同事K仔來電,K仔話其好友正急需尋找會計師幫手。K仔本身都係會計師,但佢話自己近排好忙,加上好友單case又好複雜,有時間都未必做得好,所以希望馬沙幫一幫佢老友。嘩!放緊假都有生意,馬沙即刻拍心口應承K仔。

K仔雖與馬沙只做過短短3個月同事,8年前分道揚鑣後從未見面。但不知何解,K仔對馬沙非常信任。早幾年轉工曾致電馬沙尋求意見,這幾年亦轉介不少客戶俾馬沙。其實類似K仔的舊同事,馬沙認識好幾位。馬沙有時想,大家平日無事不相往來,點解佢哋每次有需要時,會想起找馬沙幫手,而不找其他交情更深的舊同事呢?

不講外行人未必知道,會計師行的客源,主要靠現有客戶推介及由朋友介紹,鮮有自己主動出擊。所以對於小型會計師行的經營者來說,初開業時若沒有幾位像K仔的舊同事或好友幫手,任你有幾大本事及幾專業,都會非常艱苦。但如何得到像K仔這類能在生意上幫你一把的人,我諗就真係好睇閣下平日點樣對人。

好似K仔咁,馬沙同佢做同事時,佢只係一個剛入行的新人。但馬沙就將佢當正自己學生,在出job過程中,親自將個人心得及秘技傳授俾佢,亦經常請佢食飯。真未想過當日的付出,帶來今天的回報。

(3月10日刊於《am730》)

3 則留言:

塞米一條揚陸轟炸機 說...

噯,這樣的好心好報的觀念,也不是一件好事呢。

seikomatic 說...

沙沙,

賣廣告/貼街招/義務NPO慈善團體audit/讚助演唱會/選區議員/出席城市論壇/打電話上電臺做瘋煙.....

匿名 說...

出外靠朋友真係冇錯.