星期三, 6月 11, 2008

究竟你係邊一種父母

中大音樂系生自揭跳樓原委

不 喜 歡 彈 琴 , 不 喜 歡 音 樂 , 卻 在 父 母 期 望 及 權 威 下 , 入 讀 了 中 文 大 學 音 樂 系 , 前 日 在 美 孚 新 跳 樓 身 亡 的 中 大 女 生 在 網 誌 上 不 禁 嘆 謂 : 「 誰 能 反 抗 以 愛 之 名 的 控 制 」 。 雖 然 她 仍努 力 不 懈 地 學 習 , 但 成 績 未 如 理 想 , 未 能 以 優 異 成 績 畢 業 , 父 母 因 學 業 問 題 責 備 ,學 業 與 家 人 的 雙 重 壓 力 令 她 厭 世 , 結 果 因 被 父 親 斥 責 不 專 心 練 琴 , 選 擇 在 畢 業 演 奏會 前 以 死 「 解 脫 」 。

死 者 許 翊 蘭 ( 廿 二 歲 ) , 是 中 文 大 學 音 樂 系 三 年 級學 生 , 即 將 畢 業 。 根 據 她 網 誌 內 容 顯 示 , 她 是 家 中 的 獨 生 女 , 父 母 期 望 她 成 材 , 要求 極 高 。 去 年 七 月 , 她 忘 記 打 電 話 回 家 , 因 而 被 規 定 以 後 必 須 晚 上 十 一 時 前 回 家 ,她 不 禁 寫 下 : 「 無 論 我 多 大 也 好 , 雖 然 他 們 看 來 很 錫 我 , 但 是 家 永 遠 沒 有 我 說 話 的 地 方 。 」 更 坦 言 : 「 有 一 點 閒 下 來 的 象 , 家 人 就 開 始 挑 錯 處 , 誰 能 反 抗 以 愛 之 名 的 控 制 呢 ? 」



都成廿 二 歲 人, 點解係都要個女去學佢唔鍾意嘅嘢, 仲一定要拎到好成績呢?

呢啲父母, 其實到底係為咗仔女好, 定係為咗自己面子呢?

冰封三尺,非一日之寒。呢啲父母好無知,將自己極高要求的期望放在子女身上, 結果是換來生命的結束, 真係好可惜!

以下又是否另一悲劇的序幕呢?


家 長 催 谷 子 女 做 神 童   月 花 萬 元 學 藝 13 種

任 職 傳 媒 機 構 主 管 的 謝 太 , 得 知 獨 女 獲 派 首 志 願 學 校 瑪 利 諾 修 院 學 校 ( 小 學 部 ) , 感 到 非 常 開 心 。 她 說 為 了 培 育 女 兒 , 每 月 花 一 萬 多 元 供 她 學 習 13 樣 課 外 活 動 , 包 括 學 跳 舞 、 唱 歌 、 溜 冰 、 話 劇 、 彈 琴 、 珠 心 算 、 普 通 話 等 , 其 女 兒 由 周 一 至 周 六 均 每 日 花 約 兩 小 時 參 加 興 趣 班 , 周 日 才 有 假 期 ; 其 女 兒 在 一 歲 多 時 已 開 始 上 play group , 其 後 再 入 讀 九 龍 塘 區 名 牌 幼 稚 園 。 謝 太 為 方 便 女 兒 上 學 , 不 惜 勁 蝕 200 萬 出 售 深 井 的 住 宅, 搬 往 九 龍 塘 區 。 女 兒 才 升 小 一 , 但 謝 太 已 定 下 目 標 : 中 三 往 美 國 升 學 , 入 讀 全 美 最 好 中 學 再 升 大 學 , 將 來 出 任 投 資 銀 行 的 投 資 顧 問 , 「 我 希 望 佢 將 來 條 路 唔 好 咁 辛 苦 。 」 謝 太 每 月 購 買 基 金 和 藍 籌 股 票 , 各 項 支 出 每 月 合 共 四 萬 元 , 預 計 要 花 700 萬 元 才 足 以 讓 女 兒 成 材 。


「其 女 兒 由 周 一 至 周 六 均 每 日 花 約 兩 小 時 參 加 興 趣 班 」,仲慘過大人返工。我叫你由 周 一 至 周 六 每 日放工後 花 約 兩 小 時 參 加持續進修課程,你自己都頂唔順。

「不 惜 勁 蝕 200 萬 出 售 深 井 的 住 宅, 搬 往 九 龍 塘 區 」,賣深井樓勁蝕200萬,明顯係兩夫婦冇眼光入錯假豪宅,與個女何干?

「 我 希 望 佢 將 來 條 路 唔 好 咁 辛 苦 」,不管佢個女將來條路辛唔辛苦,但佢依家條路已經好Q辛苦!

家長比咁大既壓力,連將來做乜嘢工都幫佢決定埋,如果小朋友做唔到這種家長的期望,會有咩後果呢?


子女究竟係上天賜比父母的禮物、投資產品、債, 還是用來達成一啲自己無法達成的心願嘅人肉木偶?

實在值得年青父母深思!


細心聽吓下面首歌的歌詞,諗吓究竟你係邊一種父母,入面嘅詞 真係啱哂依家既青年人!

LMF-Debt 債 (Acoustic live)


◎★Wah:
當天衝動不理結果 怎可分清楚 你怪我 我怪你 難以負荷 一息間的失控 實在沒法躲 這記耳光已 無情地絕望地剩下我一個

★MC Yan:
究竟你係邊一種父母 有句說話 老豆養仔仔養仔 你送佢去 (★Wah:等佢返黎) 係想佢做一個黃皮膚嘅鬼仔 定係想個女 淨係識得落蘭桂湊鬼 你要繼續投機 俾多多錢 (★Wah:你要讀書俾心機) 你唔要有你地嘅代溝 又pet佢去地球既另外一面 問你點收 但你可能覺得自己無本事 揹唔起家 (★Wah:家呢一個字) 呢一個字 你唔俾佢呢樣嗰樣 驚佢學壞 但養佢又無Dum心機 睇住佢大 呢一個仔由細到大 (★Wah:由細到大) 點都覺得自己父母 一世失敗 只不過佢地又係 咁樣捱大 個包袱咁大 幾時至還得清呢一筆兒女債

Repeat:
◎ ★MC Yan:
如果當初妳唔係咁嘅態度 今時今日 又點會行錯呢一條路

★Wah:
我與你縱使有錯難解開心裡鎖

★MC Yan:
假如你真係努力過 咁從頭嚟過 我諗 又會係另外一個結果

★Wah:
悲哀的心輕輕撫摸 越錯誤越逃避我

★Kit:
日日返親屋企都係見到家嘈屋閉 你教我 點樣可以繼續再留低 (★Phat:唔想留抵) 同佢傾親偈 都係講埋啲錢銀問題 有無關心過我日常生活既一切

★Phat:
點解由細到大都係自己去解決問題 老豆你為自己拋抵個屋企無再返黎 無所謂 俾人睇低 俾人當我係孤兒仔 同阿媽埋一齊 都係為左發生關係

Repeat:◎
★Wah:
我 回頭又再遇從前 落寞伴著落日 往昔家中的抱怨 我 願為你花去力氣 告別舊有隔膜 讓我跟她再一起

★Kit:
成日叫我學下邊個邊個個仔 做份乜野工 讀緊乜野系 我想話俾你知 生我出嚟唔係同人比賽鬥威 唔好成日囉我同人地比高低

★Phat:
時間一轉眼 點追都追唔返 諗返起細個又曾經作反 出去玩 唔想返屋企覺得屋企好煩 書又唔讀 工又唔返 玩到唔知時間 光陰一去不返

★Kit:
無得揀 做人都係得幾廿年時間 我諗一諗 供書教學其實都好大負擔

★Phat:
我地出世就好似一張簽爆嘅信用卡 分期攤還 最後發覺回頭太難

★Kit:
我諗都係時候平心靜氣坐返低 去彌補同父母惡劣嘅關係

★Phat:
呢個世界根本就無解決唔到嘅問題 最怕你自閉 自己越轉越迷

21 則留言:

匿名 說...

這算是 對那些自以為是,處處以為是為子女著想的家長一個控訴。
希望那班家長唔好再強迫子女,否則在將來會有更多同類事件發生。

匿名 說...

on9就on9啦
炒樓輸左錢賴落個女度

匿名 說...

個人覺得..只要個小朋友成長得開心.......大個左可以照顧到自己就已經好ok啦.............

匿名 說...

好多係為左叫d仔女完成佢地完成唔到o既心願

匿名 說...

我地d窮人系唔會明白有錢人ge玩意

學十二種課外活動, 月花四萬?!

我屋企家庭月收入都無呢個數啦

匿名 說...

我比較擔心如果呢位小朋友做唔倒佢阿媽想佢做o既野(入讀美國名校、係投資銀行工作)
佢阿媽會痴線......

匿名 說...

taog,

我擔心lee位小朋友會痴線多d

仔女嘅生命前途都應該由佢地自己掌握; 做家長嘅, 喺佢地未有謀生能力之前, 盡左供書教學嘅責任, 加上適當嘅關心, 已經足夠, 之後條路點行點走就要靠佢地自己

匿名 說...

有d 父母真係要死俾佢睇
先黎識後悔

點解仔女無權選擇佢自己既人生呢?!

kenkachemhazard 說...

> taog
一早都有報紙賣, 派唔到第一志願既小六生跟家長同聲一哭啦

>匿名
要買校網的話肯定唔會買深井. 要搬到名校網住, 肯定係因為買果陣冇考慮到入名校既需求. 要個女入名校係家長賣樓搬屋既主因, 止蝕只係順便.

>馬沙
理由千差萬別都不離一句:"為左你好", 但除了補償自己未了願, 滿足自我虛榮感之外, 其實更多是為子女在社會有更強競爭力.

不論以上動機如何, 子女只會覺得自己只因為自己做得好而得到愛, 而不是只因子女就是父母的子女, 這種現象才是最要命的.

匿名 說...

在動機上,望子成龍的觀念是沒有錯的,希望為兒女創造未來有利的環境。

在手法上,重要的是否其家長也將自己的期望從實際出發,放下大家長心態,謙卑地去了解兒女的需要和能力,而配合更好的安排。但說來容易,行動卻是難。

今天不為子女預備,他朝卻埋怨沒有為他栽培。結果兩敗俱傷。怎樣溝通是現代人的最大問題!

匿名 說...

所以而家d小朋友咪無晒童真law, 而家好多阿媽將個未識講野既bb已帶佢去上堂, 真係好誇張.
小朋友係要起一個開心,健康既社會度成長, 但而家起香港既小朋友係起壓力下成長, 小學生都話要跳樓其實係屋企人迫成, 到時傷心都無謂.

匿名 說...

為了那群沒有童年的孩子祈禱吧 >_<"

匿名 說...

馬沙兄,

在下覺得,其實人都係離唔開一份佔有慾...而有咩可以比佔有另一個人既生命更加滿足到自己既...而自從奴隸制被廢之後,子女就成為左佔有慾特旺果班人既prime target...

匿名 說...

我同事個仔,幾歲人仔就話成日頭痛,....

細路平時要學...鋼琴、小提琴、游水、踢波、公民數、補習等等...

同事話個仔放學後,做完幾個鐘功課,都仲叫好得閒,
唔可以比佢停架! 又話人地學,佢個仔要學多D先得,邊個又獎咁。

話就話比個仔接觸多D野,我就覺得有D精神瘧待feel多D! 又或者用個仔投射佢以前未能實踐既願望!

cheryl 說...

唔可以咁武斷嘅,始終家家有本難念的經。好多時大家習慣咗一種模式去溝通,就是如此。唔可以全都怪父母,只因我們社會很多價值觀都很狹隘且曲。

=)

匿名 說...

同意Cherly說法,與其互相怪拱責時,何不將焦點放在怎樣建立家長及孩子的正確價值觀。

匿名 說...

Share my feelings as father and experience with peer parents:

Why many parents force their kids to attend so many extra-curri. courses?

1) Want to exceed others, or at least not behind.

2) These extra-curr. activities/skills could deliver "quick, measurable result, say, the kid know 10 more vocab. after the 1 hour English class, then 'feeling good', analogous with what adults meet their daily, short term objective in the office!

Maybe many parents are too busy too think what and how to path the way for their kind and just follow to steps of other parents. Most of them do realized that ‘soft side techniques’ like good EQ, optimistic character, social skills, etc are essential. But these require day-to-day training and are not tangible and measurable as like passing music exams.

The hard mother fuxxxking fact is that, many, many primary/secondary schools, in consideration of applicants, like to look at the measurable facts like the level music exam passed.

It takes considerable energy to resist the temptation of adding extra technical courses to the kid and balance the requirement of the school admission and the long term well being of the children.

大口仔 說...

或者,年青父母都需要聽返拔苗助長的故事。恨鐵不成鋼係可以,但過份壓迫小朋友其實會有反效果。

作為"準父母",大口仔覺得如果自己有能力,為小朋友提供最好的空間發揮就可以了。那怕將來仔女只是一個普通打工仔,難度活得開心不足夠嗎?

呢個世界無幾多個李雲迪、劉翔同楊利偉,咱們都是凡人一個,點解仔女唔可以?

匿名 說...

而家做小朋友好似咁辛苦咁的...
做咩d 大人係要都d 小朋友做佢地(大人)想做的事,而唔係小朋友想做的...

點解.......

億利 說...

送給天下父母

http://www.youtube.com/watch?v=EQOWpWeVTdc

3.忤逆仔

由細到大都唔知乜野叫做自己
老豆話乜就乜跟本系一部機器
鐘意讀0既科唔比 鐘意做0既工唔比
唔准講興趣 要溫多的錢返屋企
唔好再迫我做醫生 唔好再迫我做律師
我志願系的乜 你都唔會想去知
我系你個仔 遲早都會顛 (點樣講你知)
又系你教我唔好以貌取人
你見到我的朋友仔就咬定系豬朋狗友
你只系望人一眼就可以睇通睇透
人地頭髮有顏色 就話人地一定無出色
人地戴住只耳環 就話人地賣老番
點講你都唔相信他系一個好人
衣著打扮新潮一的 就一定系衰人
毫無道理甘樣就唔比我地來往做朋友
甘唔通有鬍鬚0既就系老豆 (點樣講你知)
* 乜都唔比 有無搞錯
乜都唔比 有無搞錯
乜都唔聽 有無搞錯
決定我每一條路 我唔鐘意做又點會做得好
你話唔系適婚年齡就唔可以拍拖
踩你都傻 我而家已經有一個
我地偷偷摸摸最後都比你發現0左
唔駛問亞貴今次死梗羅
家嚇乜野年代 你仲要念埋一邊
夾硬拆散我地唔通真系會好D
的人跳樓燒炭殉情死完一個又一個
系咪想迫到下一個系我
嗜好跟本就係一種好個人0既事
但系你會揀埋比我 無理我鐘意唔鐘意
你話好勇鬥狠先會郁手郁腳去習武
應該著條迷你裙扮天鵝去學芭蕾舞
聽古典音樂彈鋼琴就零捨好人
聽搖滾音樂彈電吉他就頹廢過人
你唔明白人地0既文化就評論人
跟本就對牛彈琴 兼且含血噴人 (點樣講你知)
你跟本就唔知我需要的乜
轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網
滿口都系你0既古板 道理同原則
聽嚇我0既意見得唔得 陪我傾嚇得唔得
唔順耳就拳打腳踢扭到耳仔甩
你以為最好0既路就系最0巖我0既路
強迫我繼續行你個一套
好多情況底下 聽話更本無著數
只會錯完一步再錯多步
我寧願訓街都唔想再系屋企
界手劈友尋求刺激去麻醉自己
爛煙爛酒拍丸溫盡各種方法去逃避
每次醒番的問題又再番曬黎
你話生我就生我 你有無念過
亞爸亞媽 我真系有的野想同你講
我唔順你意你就成日鬧我忤逆仔
究竟你有無念嚇我點解要同你作對
事實上 你所講0野說話 系唔系真系合理
我只系想做番一個有自由同思想0既人0者
做一個扯線公仔
扯得多都會爛啦
何況系人
我真繫好想同你講
但系一直以黎都無機會
我好辛苦呀
點解 永遠無自由
點解 迫我去接受
點解 無理我感覺
點解 我仲未受夠
唔知再去硬食定系繼續逃避
同你講多句都系0徒氣
唔知點樣再面對你地
我繫個扯線公仔跟本就無0左自己 x2 * x2
點樣講你知 點樣都唔聽
點樣講你知 點樣都唔聽

匿名 說...

actually on the day i read this on your blog i want to leave a msg saying "how could the mum know that 20 years later being an IBer still such a respectable job"

and just for 3 months, we are not only wondering whether it is still good to be an IBer, we are even wondering will there be IBank anymore!

we cannot even foresee thing tomorrow, we shouldnt be too smart think that we can foresee(+plan) the life for the next generation