星期四, 9月 11, 2008

量力而為

馬沙早兩日同老友食飯,老友P宣布,明年中會正式結束王老五生涯,一眾老友即時大喜。席間老友P話,近日為咗婚後嘅居住問題,感到非常苦惱,原因不外乎又係買樓定租樓。老友P問馬沙個人意見,馬沙想不如就將意見同大家分享一下。

租與買之間,永遠各自有其支持者。就馬沙個人而言,除非閣下非常喜愛居無定所,每幾年就要搬一搬,轉換一下環境。否則,在有長遠供款能力的條件下,一定要買樓。

有人話買樓要睇時機,這一點馬沙不會反對。但買樓自住同買樓投資的入市取向,就可以好唔同。馬沙個人認為,息口高低及量力而為才是買入自住物業的先決條件。因為真正想安居樂業的用家,絕不會單純因樓市升跌去決定賣出所住單位。

就以馬沙兩個供款能力相若的老友B仔同C仔為例,他們同是04年結婚。

B仔受97樓市大跌的心理影響,婚後一直租樓至今。5年來所付出的淨租金估計已超過70萬。B仔由04年至今,一直認為樓價好貴,要等樓價大跌先買。04年都唔敢買,看來未來日子,還要繼續租樓。

反觀,C仔在04年認為有實質住屋需要,用300多萬在何文田區買入一個沒有豪華會所的實用形住宅居住,5年下來,其物業於上年尾最高曾見近900萬,即使樓價近半年出現下滑,目前仍遠遠超越其買入價。

問C仔買樓嘅心得,C仔話自住樓,在能力範圍內,幾時買都得,只要緊記唔好買入一手假豪宅。

理由得一個,嗰啲樓係起嚟炒,唔係起嚟住!

(2008年9月11日刊於《am730》)

2 則留言:

渣估 說...

呢輪股巿咁跌法, 請問後巿點睇? 估佢幾時到底?

Juicy Runners 說...

>>理由得一個,嗰啲樓係起嚟炒,唔係起嚟住!

講得好!

渣Sir: 家陣基金莊家個個一塊向下做,口術吹緊16,000....