星期二, 1月 06, 2009

新不如舊

香港樓市自去年從高位急速回落,踏入施老闆所講的冰河時期。過去半年,樓市交投異常淡靜,最痛苦的當然是一眾依賴成交量去養活的地產代理。其次就係一班在08年初市旺時,在高位購入假豪宅的一眾苦主。昨天閱報,知道上月成交量終於止跌回升,更創出半年來的單月新高,真為一班近月來不斷努力的地產代理感到高興。

誠然,我一向對地產代理無甚好感。理由係在一般情況下,特別是地產市道暢旺時,不專業及不太誠實的地產代理往往比專業及誠實的為多。不過要數最討厭的,還是那些不惜一切跑出馬路,強行將行駛中的車輛截停,兼不停用手拍打車窗的年輕代理。

以上所述的代理,在經過大半年汰弱留強的嚴冬期,相信好多已經自然流失。上月曾多次去九龍站上蓋睇幾個樓盤,每次用上半天以上,負責的兩位代理不但事前做足功課,睇樓時更不厭其煩細心解答問題。

由於個別樓盤已從高位回落不少,其實去年11月開始,好多準買家已經四出睇樓。就以上月多次到九龍站上蓋睇盤為例,睇樓人數之多,近半年少見。

不過,個人認為,大部分市區半新樓的呎價調整尚未完成,未來還有10至15%下調空間。

至於新盤,特別係九龍區多個單幢新盤,個人估計到入伙時,跌幅至少20至30%不等。

反觀,好多樓齡達15至30年且坐落在傳統豪宅地段的物業,09年跌幅度應該在10%之內。

簡單而言,09年樓市方面,我會用「新不如舊」去形容。

(2009年1月6日刊於《am730》)

8 則留言:

Betty 說...

可惜无钱买...

匿名 說...

"好多樓齡達15至30年且坐落在傳統豪宅地段的物業,09年跌幅度應該在10%之內。"

傳統好地段,唔係發展商吹出黎,舊舊地一個唔該有人收購重正,由其一d未用盡地則比率更有投資價值!

變幻原是永恒 說...

馬沙兄想買凱旋門~~

匿名 說...

「至於新盤,特別係九龍區多個單幢新盤,個人估計到入伙時,跌幅至少20至30%不等。」

深水埗貧民區豪宅海峰 vista 平均呎價5098元

匿名 說...

08 熱 賣 新 盤 淪 負 資 產

首 都 買 家 勁 蝕 三 成   寧 抬 錢 離 場
本 報 訊 】 去 年 上 半 年 樓 市 重 上 高 , 多 個 新 盤 一 登 場 即 火 速 售 罄 , 豈 料 下 半 年 樓 市 逆 轉 , 新 盤 頓 變 負 資 產 , 相 繼 出 現 慘 蝕 三 成 以 上 的 二 手 成 交 。 將 軍 澳 首 都 最 新 一 宗 二 手 成 交 , 蝕 33% 售 出 , 成 交 呎 價 低 至 3534 元 , 創 屋 苑 新 低 , 業 主 未 入 伙 已 瀕 臨 變 成 負 資 產 一 族 。   記 者 : 朱 連 峰

金 融 海 嘯 重 創 本 港 樓 市 , 令 去 年 高 價 發 售 的 新 盤 淪 為 蟹 貨 , 業 主 擔 心 銀 行 不 放 水 , 在 入 伙 收 樓 前 急 急 蝕 讓 。 紅 磡 海 濱 南 岸 、 火 炭 御 龍 山 去 年 已 曾 先 後 錄 得 蝕 逾 三 成 的 二 手 成 交 。 首 都 日 前 一 宗 勁 蝕 逾 三 成 個 案 , 若 以 七 成 按 揭 、 三 成 樓 價 作 首 期 計 算 , 單 位 已 屬 資 不 抵 債 。

http://appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20090107&sec_id=15307&subsec_id=15320&art_id=12058443

匿名 說...

早兩日駕車經過豪門,班agents衝出來截車,差d車親佢。

Rita

馬沙 說...

變幻,

莫講話我無錢買凱旋門,就算有都唔會買!同一個價錢,大把選擇,點解要住係嗰區?

馬沙 說...

小瓶子,

儲定首期,等多一年,平平地買舊樓啦!間格任改,唔駛間間屋一樣!500呎新樓價錢,買個800呎舊樓好過!