星期二, 5月 13, 2008

主題公園

要數目前最廣為人知的主題公園,當然是舉世知名的迪士尼樂園及華納片場。但要數最多特色主題公園的國家,相信日本當之無愧。日本人在設計及管理這類公園確有一手,除迪士尼樂園,還幾乎為所有知名卡通人物設立場館。其中Hello Kitty Land、Snoopy Land及超人館等,就幾乎是各國旅行團必到的景點之一。

反觀香港真係好失敗,至今除了已興建多年的海洋公園,近年由蘭桂坊之父盛智文帶領再登高峰外,其他所謂主題公園,簡直不去也無損失。由港府及美國迪士尼集團合資興建的香港迪士尼樂園,地方之細連香港人也未能吸引。樂園開幕至今,馬沙身邊就有不少朋友未去過。部分更表示若不是要帶子女去見識,根本對樂園不感興趣。

仲有一些所謂小型主題公園又係笑話,大家有否去過沙田的Snoopy Town,除放置了幾個角色公仔,同一般公共遊樂場無多少分別。珀麗灣推售樓盤之初,發展商就話興建一個以挪亞方舟有關的主題公園,如今樓盤入伙多年,有關的主題公園還在興建中,不知能否在今年底開放。

至於內地,由香港計劃起迪士尼開始,就不斷說會興建一個更大的迪士尼公園,要同香港爭一日之長短,但至今只聞樓梯響,建成無期。但馬沙早兩天就聽到一個本來聽落無可能發生的大喜訊,話說向來對宗教異常嚴謹的中國,上月某省政府已跟本港某基督教教會簽署合約,落實在遼寧省興建一個聖經主題公園。聽聞建造費近4億元,佔地是海洋公園的3倍,預計2010年建成。真的令人期待。

(2008年5月13日刊於《am730》)

5 則留言:

N/A 說...

但係以香港一個咁細既地方,太多主題公園既結果好可能係大家都唔夠客,如果要用一個國家同香港做比較有欠公平 !

Remark: 香港迪士尼又真係唔太得,希望可以快 d 擴充啦 !

匿名 說...

this is unbelievably naive.

HOW CAN A BIBLE THEME PARK ESTABLISH IN THE NATION WITH RULING PARTY THAT DO NOT BELIEVE IN OUR ALMIGHTY JESUS?

we almighty Christians do not need to preach to stupid brainwashed communists that murdered people.

Any Christians supporting this insane idea are betrayers of God.

Amen.

C.M. 說...

The one hidden behind the curtain at 10:28pm,

If you really desire to live a life full of lies and deception, so be it the way you go.

Life is full of choices. Make better use of your rights to choose.

Amen

匿名 說...

the unbelievably god betrayer at 11:47pm,

If you paid enough attention at your Religious Studies class at school you know that you have not comply to Bible. You are living life without a clear purpose, not like us devoted Christian.

And very sorry to point out, pro-choice equals to support for abortion, thats immoral deadly sin, kid.

Amen.

C.M. 說...

Thank you but excuse me. I must keep going on my road.