星期四, 11月 20, 2008

冇陰功

雷曼迷債結構的複雜性,就算金融專材,單看產品的銷售單張都未必能夠明白,更遑論銀行分行的銷售員。要免除日後再有類似事件發生,政府應禁止所有商業銀行,出售各類結構性產品及衍生工具予普羅大眾。

以後市民要買入呢類產品,得走入投資銀行或股票行。市民自己走入投行或股票行,就當知自己正在投資,要明白任何投資產品都有風險,可升可跌。就算所謂低風險,亦可能隨時間或市場形勢而改變。要知道「低風險」即風險相對比較低而已,並非百分百保證無風險。

另外,市民在揀選所謂財務顧問時要非常小心。千祈唔好以為顧問細心聆聽,幫你做個風險評估,就會提供一個合適方案給你,實情係佢隨時為咗自己份佣金而出賣你。

昨天馬沙就在食早餐時,聽到鄰桌一位估計年近70歲的老太婆,被某大金融集團一名無良財務顧問遊說的例子。此君高聲談論世界各市場未來走勢,更暢談自己在97金融風暴如何教其客戶賺大錢。問題係呢位看上去30歲未夠的顧問,97年可能連書都未讀完,更遑論幫人賺錢。

此君之後話股市目前未係入市時,反之中國最近在700美元大量買入黃金,極力遊說老太婆投資黃金。最令人難以相信是出自財顧把口的,是若生怕買入黃金後下跌,可幫佢買入港交所(388)作對沖,仲話有個大客都聽佢講咁做。

對住個70歲的老太婆,咁嘅投資建議都講得出,你話幾咁冇陰功! 此君真係要小心生仔冇屎忽。

(2008年11月20日刊於《am730》)

1 則留言:

Betty 說...

可能嗰顾问自己都不知道经济大势, 希望嗰婆婆无受骗.