星期二, 12月 16, 2008

免會費

面對金融海嘯,好多市民都開始認真審閱自己日常開支,好使在未來更惡劣的經濟環境下,盡量將不必要的開支減省。在日常生活中,衣、食、住、行需視為必要開支,但如果加以細心調整,相信仍可減低不少。

先講衣著方面,打工仔可以選購一些比較傳統的款式,咁就唔使每件衫都只能穿一季。

飲食方面,早餐可以求其食個包。午餐盡量避免去大型餐廳用膳,有朋友平常每日午餐使費近100元,一個月下來,以每月20個工作天計,單係午餐費每月就已經2,000元,比馬沙高出3倍。晚餐如沒有必要,留在家中享受住家飯肯定係最平最有營養。

至於住屋方面,個人認為在這階段應該不變應萬變,理由係改變居住地方,所花的間接使費,隨時得不償失。

最後行方面,唔使多講,善用公共交通工具,肯定係減低呢方面使費的不二法門。

對於一班專業人士,有一種固定的費用就無可避免。唔講大家未必知,大部分專業人士,為要維持其專業資格,每年都要向其所屬的專業學會或註冊機構上繳年費。至於年費多少,就完全由學會或機構全權決定,會員冇得 say「No!」。

昨天從報章看到香港律師會一則新聞,馬沙就為本港一眾律師高興。根據報道,香港律師會為幫助律師會員對抗經濟蕭條,免去會員明年會費及提供免費培訓課程。

馬沙在此希望各個專業學會(特別係香港會計師公會),考慮效法香港律師會嘅做法,免去來年會費,共度嚴冬。

(2008年12月16日刊於《am730》)

12 則留言:

Betty 說...

年年都要白比二千几蚊, 离晒谱....

匿名 說...

去年輸官司的費用是否已反映? 不用想減費呢!

鄉下佬 說...

馬兄:
真系大想頭啦!不加會費已經皇恩浩蕩啦!

匿名 說...

會計師賺得比律師多,在逆市時生意又唔會受影響,點解仲要減?

Wheel 說...

中午帶飯返公司食每日仲可以慳多30蚊,一個月多5、6百蚊

匿名 說...

你地d會計師有機嚴冬呀?
嚴冬都仍然有生意架...各行各業點都要會計師架..

你話因為公會收得貴唔合理,所以要工會減會費或void 會費,fine,贊成,
但你話因為嚴冬而要減會費之類,咁我唔同意,
我想問o果幾個大會計師樓的會計師,馬沙你和你公司的會計師有冇比人減人工呢?

匿名 說...

匿名,

"會計師有機嚴冬呀?"

會 計 師 行 炒 30 名 大 學 生
邊 說 「 請 多 人 」 邊 招 聘  
員 工 : 好 冇 人 情 味

【 本 報 訊 】 「 新 新 豬 肉 ! 」 在 金 融 海 嘯 下 , 今 年 畢 業 的 大 學 生 成 為 企 業 開 刀 對 象 。 國 際 會 計 師 事 務 所 均 富 會 計 師 行( Grant Thornton ) , 前 日 一 口 氣 裁 減 30 多 名 應 屆 大 學 畢 業 生; 但 該 會 計 師 行 這 邊 廂 炒 人 , 另 一 邊 廂 卻 被 揭 發 在 網 上 招 聘 下 年 畢 業 的 大 學 生 , 惹 來 員 工 批 評 。 有 銀 行 界 人 士 指出 , 多 間 銀 行 早 前 已 陸 續 向 剛 畢 業 的 見 習 生 開 刀 , 今 年 大學 畢 業 生 可 謂 多 災 多 難 。  

記 者 : 盧 文 烈

有 被 裁 的 均 富 員 工 向 本 報 表 示 , 公 司 提 前 在 今 年 2 月 份 向 他 們 發 出 聘 書 , 任 初 級 會 計 師 , 月 薪 11,000 元 , 他 原 本 8 月 上 班 , 但 最 後 公 司 將 入 職 時 間 推 遲 至 10 月 , 同 期 入 職 的 大 學 畢 業 生 有 140 人 。 前 日 下 午 , 公 司 突 然 解 僱 其 中 30 多 人 , 人 力 資 源 部 向 員 工 解 釋 , 因 公 司 早 前 「 請 多 人 」 , 受 金 融 海 嘯 影 響 , 公 司 需 精 簡 人 手 , 由 於 員 工 均 未 過 試 用 期 , 故 全 部 只 獲 發 14 日 代 通 知 金 。

部 份 經 勸 退 後 離 職 該 員 工 指 , 部 份 被 炒 員 工 並 非 會 計 系 畢 業 , 早 前 獲 公 司 資 助 一 半 學 費 報 讀 會 計 課 程 , 一 心 想 在 會 計 界 大 展 拳 腳 , 豈 料 遭 逢 裁 員 厄 運 , 「 公 司 若 果 覺 得 請 多 人 , 點 解 唔 早 收 番 個 offer , 家 就 踏 入 12 月 先 裁 員 , 出 面 咁 多 人 搵 做 , 我 都 唔 知 點 算 好 。 」

本 報 昨 登 入 均 富 網 頁 , 發 現 該 公 司 正 招 聘 來 年 畢 業 的 大 學 生 。 員 工 不 滿 公 司 一 面 炒 人 , 一 面 請 人 , 「 覺 得 自 己 跌 落 個 度 , 公 司 好 冇 人 情 味 。 」

立 法 會 會 計 界 議 員 陳 茂 波 昨 曾 向 均 富 管 理 層 了 解 , 證 實 均 富 確 實 裁 減 了 30 多 名 今 年 畢 業 的 大 學 生 , 當 中 有 極 小 部 份 是 經 勸 退 後 離 職 , 主 要 原 因 是 人 手 過 剩 , 「 公 司 話 以 往 發 出 offer , 唔 係 個 個 最 後 都 返 工 , 點 知 今 年 好 多 人 都 接 納 個offer , 但 唔 好 彩 又 撞 個 市 咁 靜 , 所 以 要 裁 員 。 」 均 富 聘 有 700 多 名 員 工 , 公 司 向 他 表 示 未 有 下 一 波 裁 員 行 動 。 本 報 昨 未 能 聯 絡 均 富 了 解 。

Gary

爛漫的天空 說...

以下是小弟的Blog, 有時間可以入黎參觀吓? 多多指教!
www.http://relaxsky.blogspot.com/

若缺齋老人 說...

(凱因斯口吻)減會費會拖低GNP! XD

WYJIMMY 說...

公司開少左, IPO 少左(我相信IPO 應該點都好執過liquidation 掛?liquidation 對四大來說係辛苦錢...) 賺少左唔出奇...

裁人係正常生意策略, 所謂汰弱留強, 在當中揀一d 冇咁好質素, 篩走佢, 再在新血中, 吸納當中可造之材, 呢d 係好正常的人事管理常識而已...

生意, 何時會係有人情味? 但返去三面紅旗又係咪好事? 平衡理論吧!

匿名 說...

對呀,減會費等於減少經濟,會效師平時賺這麼多現在是回饋社會的時候了!

匿名 說...

HXICPA 點解要租咁貴GE地方, 當年我患病, 唔知仲有無命, 努cut左會, 俾人禁住搶.
真係對呢個會失去信心, 一會獨大, ICAC 都查下唔該