星期五, 11月 24, 2006

博客、Web 2.0

馬沙今天想講的是「Web 2.0」,所謂「Web 2.0」,小沙理解為「雙向性互動」,即作者與讀者之間互相影響,再不是以往觀看報章及雜誌般單向性。時代經已轉變,君不見現時有很多報刊都開始將專欄名字改為「乜乜Blog」、「物物Blog」,但小沙相信他們可能只知甚麼是「扑」,至於何為Blog,他們可能連自己的Blog也從未看過,更別說回覆意見。

一向有前瞻性及支持「Web 2.0」的專欄作家尹思哲,上星期亦在其《案內人隨筆》網誌中表示自己的Blog太單向,希望能將之改革成更加雙向。小沙相信要由專欄作家(1.0)變成(2.0)是極不容易。誠因多數讀者沒有祈望專欄作家會回覆其意見。

馬沙在想,CK兄跟小沙的Blog本來不就是「Web 2.0」嗎? 即我倆雖素未謀面,但雙方早知對方存在,互有留言,且知道一班共同讀者名字。早兩天一個深夜,馬沙一個人在辦工室工作,就收到Blog友C君給小沙的第一次電郵,在三數個電郵往來後,雙方互留一些小秘密,讓小沙深覺雙方已成好朋友。小沙不知CK兄跟小沙是否香港由博客入侵專欄寫手的先驅,但可以肯定的是,我倆都不想由2.0退化為1.0。

正如各方好友這星期正熱切期待博客「渣估」回歸吧!

(11月24日刊於《am730》)

11 則留言:

30x男 說...

多謝你的分享. 我是你的blog迷, 有空請到我的blog 指教指教..謝謝

匿名 說...

嘻嘻

匿名 說...

馬沙兄,拜讀閣下在AM730的文章,風采依然,祝勢如破竹!

馬沙 說...

尹大人言重,謝謝賜教 ^_^"

匿名 說...

呃稿費Feel的馬沙

匿名 說...

馬沙兄,
我從AM730來,已看你所有文章,你的文幾有啟發,支持你,努力.

會計男 說...

馬沙兄:

「香港男士的競爭力」經已出版。

http://kai-so-lo.blogspot.com/

匿名 說...

馬兄,
繼續2.0吧!!

Gideon 說...

你咁重視 2.0 ... 咁你一定會成日 check 住我地 D 留言掛。。。我想講,其實我又唔會話 1.0 係 2.0 既退化,因為性質唔同,報章電視呢類媒體永遠都只能夠係 1.0。。。不如咁睇,“不吐不快”既事,報章寫,想聽意見既,BLOG 寫。你有正職在身,又要專欄同 blog 兩邊兼顧,一定好唔容易,馬兄努力﹗

Gideon 說...

順帶一提。。 。我唔係好清楚。。馬沙呢個名。。。加埋報上高?個 logo...會唔會有版權呢個問題?

馬沙 說...

To gideon,

小沙在分享文章之餘,亦想聽取大家意見,有助自己思考.

馬沙呢個名我已用7年了,報上logo是美術部畫的,相信沒有版權呢個問題!!