星期一, 1月 22, 2007

淺談花紅

馬沙昨天跟朋友飯局,談天說地,當中最熱門的話題是今年收到多少花紅及應否收取花紅後轉工向外闖。對於花紅方面,有在上市公司工作的朋友因只收到1個月花紅感到很不滿意,理由是今年經濟好,但今年花紅卻比上年少。另一在非上市公司工作的友人剛剛相反,一年花紅便等如很多打工仔 2 年人工。

對馬沙而言,一般打工仔每年有 14 個月糧 (即 12 月基本月薪加1個月雙糧及 1 個月花紅) 已經算是不錯了。雖然近日報章不斷指出某些機構向員工所發放之花紅以數十個月計,但這類公司的數目有幾多呢? 再者,這類公司通常是很大型的金融機構,他們的員工在上年度多隻巨型國企上市時的超高工作量,外行人又怎能了解呢。

馬沙仍記得 97 年前,不論大公司或中小企,大部分文職工作以 14 個月糧為基準,經兩埸股災及樓劫後,很多公司生意一落千丈,開始改變薪酬基準,僱員合約少有列明雙糧及花紅多少,大都改為以酌情花紅 (Discretional bonus) 發放,目的是將員工的花紅跟公司該年業績及員工的工作表現掛?。

馬沙認為,今年能收到1個月雙糧加1個月花紅其實已相當不錯。雙糧用作交稅,花紅可買些禮物給自己及摯愛。若仍認為太少,考慮因此原因想轉工,請先想一想現在經濟是否真的如特首所講是近 20 年最好?

遠的不講,能回復 97 年前經濟,小沙於願已足矣。因篇幅關係,轉工一事另文再談。

(1月22日刊於《am730》)

19 則留言:

匿名 說...

報紙,電視台,人才顧問,人才學會,只唱好,不唱壞,誤導大眾,金融界也是貧富2極化,winner take all,大行來來去去也是那幾家,公開的新聞最多只可信一半,

渣估 說...

"另一在非上市公司工作的友人剛剛相反,一年花紅便等如很多打工仔 2 年人工。"

幾好喎!! 係咪金融定地產從業員?

若缺齋老人 說...

早幾日先畀一位內地朋友問香港係咪真係近二十年最好,無言以對...

馬沙 說...

渣老板:
兩行都唔係! 朋友工作如活在地獄當中! 先訣條件是可能每天被痛罵三十六代! 並且有打不還手,罵不還口的深厚功力.

我想指出,有些人一年花紅便等如很多打工仔 幾年人工,但是要付出.


若缺齋老人:
無言以對... 是因為你同我都知90-97年的景像!對嗎?

匿名 說...

馬沙兄,

依家要搵一份保證14個月人工既工已經唔容易,可以咁樣其實已經好幸福...ak其實都只係想咁,但係一樣做唔到,只好繼續「刀口上掙飯吃」...

其實...「建華八年」對於7X年出生既一群個衝擊都好大,因為我地無左90至97果一段資產增值既黃金時間,一出黎無耐就撞正金隔風暴,科網幻滅...不過依d都係另文詳述啦...

渣估 說...

幾時落中童吧相認?

《原是物語》為記, 太陽蛋詩為憑。

Gideon 說...

好﹗仲要念詩時唔俾笑,
笑要自“對”。

渣估 說...

大家背熟太陽蛋歌詞未呢? 首曲我就黎作好咯喎...

馬沙 說...

好﹗酒逢知己千杯少! 飲杯...

死伙,要返屋企找返本《原是物語》出來先!

馬沙 說...

是否由CK兄彈琴呢?

太陽蛋之歌.....

若缺齋老人 說...

只要有二十歲或以上、經歷過回歸前十年既人聽到肯定肚痛。其實佢休咪想明踩自己舊老細?

渣估 說...

諗好耐先估到原來「守齋老人」係講緊曾蔭權!

大哥, 唔該唔好省略晒d 主詞至得架!

Bloggers 最怕睇留言都要用腦架勒!

馬沙 說...

渣老板作好曲未?

C.M. 說...

各位大佬:

你地預約中童吧之日,記得昭告天下。小弟必定會閃閃叔叔咁,裝下究竟邊個打邊個。(唔知係米咸咸濕濕o個個一定係師傅呢?)

馬沙 說...

等渣老板作好曲,一早預約,齊齊去中童吧唱太陽蛋之歌..... 實上電視...ha...ha...

CK 說...

哈,遲左兩步入黎爭d搭唔到咀添!

加陣老啦,記性唔好呀!渣爺首詩咁鬼長,點念呀!

除非比帶貓紙入場啦。

馬沙 說...

CK 老板出沒,注意!!

CK 唔駛驚,你係負責彈琴......有琴譜比你...



PS: 寫稿中的小沙

匿名 說...

嘩...出埠去左梳打埠一日...就攪成咁...

有緣千里能相會,無緣對面不相逢喎...咁多位...

出到用太陽蛋詩為憑...怕唔怕俾人以為係黑社會聚會架...

中童吧係唔會搬既,AK亦都會一個星期有幾晚去減壓...恭候諸位虛疑世界既朋友...雖然AK係...「打死都唔會認」既...

馬沙 說...

C.M. 兄,
我就叫各人心口掛住C.M.名牌!

ak兄,
...「打死都唔會認」...都冇用,從今天起,我以後落中童吧都叫朋友在中童吧客人身邊輕聲叫ak名字,有反應就係你,驚未.