星期五, 1月 11, 2008

兼職

講起兼職,相信好多人都做過。不過不講大家未必知道,社會上有一班專業人士,年中無休地做其兼職。他們當然不是走到快餐店或7仔工作,而是利用其專業知識,在正職以外找多少外快。究竟他們是誰呢?

建築師、醫生定律師?

答案是專業會計師。

在會計師專業行頭裡面,主要劃分兩大類別,即執業會計師及非執業會計師。故名思意,執業會計師是指已領有由香港會計師公會所頒發的執業証書 (Practising Certificate) 之公會會員。他們主要開設會計師事務所及從事核數及相關工作。非執業會計師因不能簽發核數師報告書的關係,所以主力在商業機構的會計或財務部發展。

那麼兼職又是什麼呢?

原來在現行機制,香港會計師公會容許有資格申領執業証書的會員登記成為兼職執業 (Part-time Practising) 會計師。您或許會問,他們何解不全職執業呢?

答案一字咁淺,全職執業要開設自己會計師事務所,成本大又有風險,沒有穩定客戶,分分鐘慘過打工。兼職執業其中一個好處是有一份穩定的正職,在工餘時從事核數工作,由於沒有租金及員工負擔,其收取的核數師費往往比會計師行低很多。

不過馬沙一直奇怪,會計師出名需要長時間工作,他們怎會有時間於正職以外,兼職從事核數工作呢?

其核數工序的質數能否跟上全職核數師呢?

一般市民要分別出他們身份,只要睇睇核數師報告書個簽名,正常來說是以公司名簽發,而兼職多數簽人名。

(1月11日刊於《am730》)

8 則留言:

匿名 說...

馬沙大大,

就係呢班兼職執業(Part-time Practising)會計師收取的核數師費往往比會計師行低很多,攪到啲核數師費cheap囇,全職執業會計師返而要辛苦經營!

中產管數男 說...

兼職執業會計師?? 你指我呀, haha, 我收客d fees 都唔平, 有個仲話要轉auditor 呢, haha

匿名 說...

Part-time Practising 通常掛單幫人簽名,好cheap!

匿名 說...

事實係好多Part-time Practising 浄係負責簽名同收錢,file都唔睇。真不明香港會計師公會點解仲容許Part-time Practising 存在。

中產管數男 說...

喂...唔好一支竹打晒成船人喎,我都要睇working papers, draft financial

seikomatic 說...

沙沙,

乜有D咁野咩,張 cert系咪寫住PT(I don't believe so),年費有無平D(平D對FT班咪好唔抵),申請手續要求一樣嗎?

HKICPA 邊位霖出呢條絕橋?

匿名 說...

信報有篇文章,講會計師、律師等生涯,寫得很好,但睇完都幾心酸, 同大家分享下http://daisy-lancashire.blogspot.com/2008_01_01_archive.html#1120609772568654259

中產管數男 說...

我係男,我自己在逼科做senior時都做過"四陪"工作: 陪唱, 陪飲, 陪吹(水), 陪食...只係唔需要賣身者... 我d酒量都係咁train番黎...