星期四, 11月 13, 2008

學前教育 (下)

講咗兩日,都係時候講吓自己為小朋友選擇幼稚園的準則。個人認為幼稚園既然係學前教育,培養及提高小朋友對學習的興趣,先至係重點。因此,一些專門催谷小朋友及極多家課的學校,馬沙絕不考慮。

個人第一個考慮因素,是幼稚園本身的宗教信仰背景。以馬沙為例,作為一位基督徒,無理由將自己的子女,送進一所由其他宗教申辦的幼稚園吧。所以,即使家居附近有一所人人讚許的佛教幼稚園,馬沙亦從未考慮為犬兒報名。

其次,學習的主要語言亦相當重要。有別於一般家長,個人相當重視中文。所以會選擇以中文教學為先,英文教學為副的學校。理由是作為一個中國人,至少要先把中文學好。

對於一些家長,自小刻意要小朋友在家以英語作為溝通語言,馬沙就相當反對。除非父母本身在外國長大,且母語係英語就作別論。試想想,若家長的母語為中文,即使英語再好,其英語表達能力最多只有母語七成。馬沙就不止一次在不同場合遇到呢類父母,不停以其水準有限的英語同小朋友溝通,小朋友有樣學樣,結果佢哋講乜,只有佢哋一家人明白。

最後,就係學校最緊要接送方便,校車就可免則免。一方面可讓孩子有充足睡眠,免除舟車勞頓,亦減少意外發生。另一方面,對於工作繁重的家長們,能夠每天親自送子女到達校門,其實係一種福氣。

至於津校定私校,就要視乎自己經濟能力,千萬要記住「勉強無幸福」!

(2008年11月13日刊於《am730》)

8 則留言:

Carl Wong 說...

馬沙,你講得好!我們基督徒,宗教信仰背景實是首要!

現在雞女(雞年出生的女兒)的幼稚園距離我家只有十多分鐘腳程。但我覺她仍然未睡夠就要起床上課。

另外,十分同意 "每天親自送子女到達校門,其實係一種福氣"的說法。今天因太太有要事,我請了一小時假去送她上學。這幸福的感覺,現在仍FEEL到。

但學校8:30AM才開門,而我8:00AM就要開始離家上班了。幾時先有呢份福氣?

匿名 說...

認識一些從事幼兒教育服務的人,的確,言談之間,他們往往以「你想像不到你的小朋友可以這樣催谷/做點什麼什麼能收意想不到的神效」之類,作其服務賣點。

其實幾恐怖。

普通郵筒 說...

我也見過家長不停以其水準有限的英語同小朋友溝通,真是搞笑。

我認為二、三十年後的世界和今天會很不同,中文和普通話的作用會比現在重要得多,只是催谷英文,可能會是太局限了。

我自己就希望我的子女將來不是一個盲目崇洋的香港人,而是中英文了得、有國際視野的中國人。

大口仔 說...

馬沙兄,唔知你對陳戊波在立法會表決通過引用《立法會(權力及特權)條例》調查雷曼迷債事件中投"棄權"票有何睇法?

http://tabodiary.blogspot.com/2008/11/blog-post_14.html

匿名 說...

我想投陳戊波的選民會跌晒眼鏡,
陳戊波正一"淑"頭烏龜,不知所謂.

篤篤篤撐 說...

我是過來人, 以純技術的角度回應:
1. 校車時間, 由於校車左兜加兜, 其實住幾遠, 校車時間分別唔大, 以我為例, 家住沙田, 面對獅遂公路, 車程一般三個字, 但校車要用50 min, 而市區內, 如diamond hill等, 都大約要半小時, 反而聽一些在荃灣的說, 他們要一小時, 唔差太遠了除非你住在廣播道一帶)

2. 自行接送的小朋友, 因為多數學校會給校車的學生全數離開之後, 才讓家長入校, 學生變相要留堂20min, 返屋企會耐過搭校車。

3. 自己接送當然會好幸福很sweet, 但校車是一種社交經驗, 孩子搭校巴, 你會發現很快會認識很多新朋友, 是一個很重要的成長綞驗, 尤其是現時多數家庭只有一兩個小朋友

4.選幾多間學校, 我建議不要太少也不要太多, 最緊要唔好當考試, 只當活動, 小孩子沒有壓力, 他們只會當去玩。但一般小孩子比較怕陌生, 可以選3-4間, 待習慣後, 後期會表現得較好(報十幾廿間果d, 唔只小朋友辛苦, 大人都辛苦)

5. 選名校幼稚園, 當然和選小學有關。有些人以為小學選一些地區上較好的學校就可以, 不要太辛苦。我想說,這是錯的觀念, 原因是大部份地區名校, 為了爭上位, 功課其實比傳統名校更重,我問了好些不同的地區名校, 小朋友通常都要做功課到十一點。至於好些標榜愉快學習的學校, 有不少只是藉口, 應該等佢地證明workable先考慮

6. 或者可以說, 不如選一些連地區名校也不是的學校, 只要中中地就可以了。這個想法亦好危險, 依家採用抽籤制度, 真係咩野人都會抽到, 我試過去一間小學做野, 個校長同我講,有一個學生好差, 係會打老師, 講既係小三學生; 又去過另一間, 睇住assembly時, 有兩個小五學生用粗口小個老師, 個老師竟然縮埋一邊轉頭鬧隔離個矮仔, 其它老師當冇件事。
你想唔想自己個小朋友同呢d同學同一齊呢?

如果唔想, o甘你就一定要選擇了

匿名 說...

魔術師班同事,做嘅野同你中所言一模一樣!

laiviv 說...

馬沙兄,好想知道你最終會報間咩學校呢!
我都係過來人,亦係基督徒。亞仔而家間幼稚園雖無宗教背景,但亦唔會有d古怪嘢(例如慶祝萬聖節呢d活動)。亞仔都要坐校車,不過因為我地係尾站,佢坐十分鐘就可以返到學校/屋企,我自己覺得接受得到,而以我觀察,亞仔唔會太勞累之餘,又晌校車上識多幾個小朋友。